Köpvillkor
Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att handla hos oss.
När du handlar via Internet gäller konsumentköp- och distansavtalslagen. Denna lag skyddar dig som konsument när du genomför köp på distans. Läs mer hos Konsumentverket.
Alla bedrägeriförsök polisanmäls och vi förbehåller oss rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.
Samtliga priser i butiken är inklusive 25% moms och är angivna i svenska kronor (SEK) som standard. Butikspriserna gäller om ingen annan överenskommelse är gjord. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna utan förvarning, beroende på valutakurser, portokostnader, omkostnader etc.
Force majeure
Yvig Malmö AB är befriade från påföljd av underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriade omständigheter enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriade omständigheter skall anses bland annat myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof.
I force majeure ingår myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc., onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.
Tvist
Vid en eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.
Personuppgifter
För att handla hos oss behöver du lämna dina personuppgifter till oss. Vi lämnar aldrig ut dina personuppgifter till tredje part. Du som kund hos oss har rätt att ta del av den informationen vi har registrerat om dig enligt personuppgiftslagen. Om du har frågor kring detta eller vill ta del av dina uppgifter, kontakta oss på info@yvigmalmo.se. Läs mer om vår integritetspolicy här.
Orderbekräftelse
Efter att du har genomfört ditt köp skickar vi en orderbekräftelse till din e-post. Vill du ändra din beställning på något sätt ska du kontakta oss genom att maila till info@yvigmalmo.se snarast.
Skulle någon produkt vara slut på lager kommer vi kontakta dig för att stämma av om du vill vänta in påfyllning, dela leveransen eller avboka den restade produkten.
När din beställning är packad och inlämnad för leverans får du ytterligare ett mail där det står att leveransen är på väg till dig.
Betalning
Alla betalningar hos oss hanteras av Klarna. Du kan välja att betala direkt med valfritt kort, mot Klarna Faktura eller dela upp betalningen med Klarna Konto.
Reklamation och garanti
Vi kontrollerar alltid produkterna så mycket som det är möjligt före leverans. Skulle det vara något fel på din produkt, kontakta oss på info@yvigmalmo.se inom 14 dagar efter att du har mottagit din beställning så löser vi det.
Alla våra produkter har 1 års garanti mot fabrikationsfel.
Frakt och leverans
Green Flowers & Pots levererar endast i Sverige.
Fri frakt på beställningar över 500 kr (inkl moms) annars är frakten 99 kr.
Normalt skickar vi samtliga paket med DHL. Vissa försändelser kan dock skickas som varubrev med Postnord. Leveranstiden är normalt 3-5 arbetsdagar, dock kan den bli längre då produkter tar slut i lager. Vi tar alltid kontakt med dig om något skulle vara slut.
Varubrev delas normalt ut i din brevlåda, om försändelsen ej får plats lämnas de vidare till ett postombud för uthämtning. Har du fyllt i mobilnummer vid beställning så får du normalt en SMS-avisering när paketet är på väg och/eller när det har kommit till ett postombud. I övriga fall kommer aviseringen via e-post eller brev.
Leveranstiden avser arbetsdagar, ej lördag, söndag och övriga helgdagar.
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till berörd transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket!
Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du lagt en order och inte hämtar ut din försändelse innan den går i retur till oss (14-30 dagar beroende på om det är brev eller paket), så fakturerar vi dig 250 kr för vårt arbete med hantering av produkterna.
Ångerrätt och retur
Om du inte är nöjd med din order av någon anledning har du full ångerrätt, returrätt eller bytesrätt inom 14 dagar efter att du har mottagit din order. Produkten får ej vara använd och skall returneras i originalförpackning om den levererades i en sådan. Produkten ska vara i samma skick som när den lämnade oss annars gäller inte ångerrätten.
Du väljer själv om du vill byta varan eller få pengarna tillbaka. Använd den medföljande returetiketten du får med din leverans. Returkostnaden blir då endast 69 kr som dras av från varuvärdet innan återbetalning.
Återbetalning sker till samma kort du använde vid ditt köp och genomförs när vi fått tillbaka returen.
Returadress:
Green Flowers & Pots Vara AB
Torggatan 5
53431 Vara
Personuppgiftsansvarig
Yvig Malmö AB ansvarar för att dina personuppgifter behandlas i enlighet med gällande lagstiftning. Personuppgiftsansvarig är Sotehus blommor org. Nr850423-3548, Västergatan 6, 271 30 Anderslöv.
Varför använder vi dina personuppgifter?
Sotehus blommor samlar in och behandlar personuppgifter om dig för att du ska kunna genomföra köp, prenumerera på vårt nyhetsbrev samt för att vi ska kunna kontakta er för orderbekräftelse och information om upphämtning.
Syftet med behandlingen av dina personuppgifter är att:
• Fullgöra våra åtaganden gentemot dig som kund, såsom genomförande av köp och leverans av tjänst
• Möjliggöra kundservice
• Ge dig relevant information och anpassade erbjudanden via e-post, sms samt på sotehusblommor.com
• Bidra till underlag för analyser, undersökningar, statistik och affärsutveckling
• Följa tillämplig lagstiftning, till exempel bokföringslagen
Vilka personuppgifter behandlar vi om dig?
Sotehus blommor samlar in och behandlar följande personuppgifter om dig som kund:
• Namn
• Telefonnummer
• E-postadress
• Betalningsuppgifter
• Personnummer.
• Kontokortsnummer. Inga kortuppgifter lagras hos Sotehus blommor utan sparas av våra samarbetspartner Stripe.
• IP-adress och information om din användning av sotehusblommor.com
Cookies
yvigmalmo.se använder så kallade cookies för främst tre ändamål: webbanalys, annonsering och för att förbättra din kundupplevelse.
I beställningsformuläret används cookies så att dina uppgifter tillfälligt sparas om du har fyllt i dem på en sida och sedan backar tillbaka. På så sätt slipper du fylla i dina uppgifter igen. Denna typ av cookie sparas inte på din dator utan försvinner när du stänger din webbläsare.
Om du inte accepterar användning av cookies på sotehusblommor.com kan du ändra dina inställningar i webbläsaren (vi hänvisar till din webbläsares användarmanual). Tänk på att vissa funktioner inte fungerar som de ska om du inte tillåter cookies.
Hur länge sparar vi dina uppgifter?
Vi sparar dina personuppgifter så länge som det finns behov för att fullgöra de ändamål som uppgifterna samlades in för. De sparas även under den tid som krävs enligt tillämplig lag, till exempel bokföringslagen.
Om du inte längre vill ha direktmarknadsföring från Sotehus blommor kan du avregistrera dig från utskick.
Vilka har tillgång till dina personuppgifter?
På Sotehus blommor hanterar vi dina personuppgifter enligt särskilda säkerhetsåtgärder för att skydda dem. Vi hanterar endast den information som behövs och endast de personer som behöver dem behandlar dem.
Sotehus blommor säljer aldrig dina personuppgifter vidare.
Dina rättigheter
Registerutdrag
Du har rätt att kostnadsfritt, en gång per år, begära att få ta del av dina personuppgifter som behandlas av Yvig Malmö. En begäran om ett registerutdrag ska vara skriftligt undertecknad och skickas till: Yvig Malmö AB, Solhöjdsgatan 21, 211 18 Malmö.
I registerutdraget har du rätt att få information om vilka personuppgifter som behandlas, varifrån dessa har inhämtats, för vilka ändamål behandlingen sker och till vilka informationen lämnas ut.
Rättelse av dina personuppgifter
Om de personuppgifter som finns registrerade om dig är felaktiga eller ofullständiga har du rätt att begära att de rättas, raderas eller kompletteras. Yvig Malmö kommer att tillmötesgå din begäran i den utsträckning det överensstämmer med tillämplig lag, men vill göra dig medveten om att det finnas lagkrav som gör att vi inte alltid omgående kan radera dina personuppgifter i och med till exempel bokförings- och skattelagstiftning.
Ändring av integritetspolicy
Yvig Malmö förbehåller sig rätten att ändra integritetspolicyn. Innan en ändring träder i kraft informeras du på sotehusblommor.com och/eller via e-post. Om du inte godtar ändringarna har du rätt att kontakta kundservice.
Kontaktinformation
Du är välkommen att kontakta oss på e-post: info@yvigmalmo.se om du har frågor om vår integritetspolicy och behandlingen av dina personuppgifter.